論文 - 福井 昌則
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ゲーム・パズルを題材に高校生の創造的態度の育成を図るプログラミング教育の試み
福井 昌則,黒田 昌克,森山 潤
日本教育工学会論文誌 42 ( 0 ) 21 - 24 2018年04月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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取る段数を制限した階段状チョコレートゲーム
福井 昌則,中屋 悠資,井上 理哲人
ゲーム学会論文誌 10 ( 1 ) 1 - 11 2018年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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数学的ゲームを活用した高校生による数学研究
宮寺 良平,福井 昌則
ゲーム学会論文誌 10 ( 1 ) 13 - 19 2018年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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A Block Type Programming Environment Enabling Online Peer Assessment for Promoting Collaborative Learning
Masanori Fukui,Jo Hagikura,Tomoya Bansho,Yuji Sasaki,Masakatsu Kuroda,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
Proceedings of the 26th International Conference on Computers in Education [Scopus-indexed] 343 - 345 2018年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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The Relationship between Students’ Creative Attitudes and Consciousness of Computer Programming
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
Proceedings of the International Conference on Creativity and Innovation 2018 58 - 72 2018年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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The Effect of Collaborative Computer Programming Education at Elementary School Level on Promoting Pupils' Creative Attitudes
Masakatsu Kuroda,Masanori Fukui,Jun Moriyama
Proceedings of the International Conference on Creativity and Innovation 2018 219 - 234 2018年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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数列に対する苦手意識の軽減を目的としたアクティブ・ラーニングを促進するiOSアプリケーション「ヨセフス問題」の開発
福井 昌則
コンピュータ&エデュケーション 43 85 - 88 2017年12月
研究論文(学術雑誌)
単著 英語
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順列組合せの単元におけるアクティブ・ラーニングを促進するiOSアプリケーション「ナイトツアー for Education」
福井 昌則,萩倉 丈,番庄 智也
コンピュータ&エデュケーション 43 89 - 92 2017年12月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Two-Dimensional Maya Game and Two-Dimensional Silver Dollar Game
Ryohei Miyadera,Yuusuke Sakamoto,Kazunari Mizuta,Ryoji Takano,Kai Hirokawa,Masanori Fukui
Proceedings of the 20th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2017) 114 - 115 2017年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Complexity of ``Goishi Hiroi''
Masanori Fukui,Koki Suetsugu,Akira Suzuki
Proceedings of the 20th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2017) 133 - 134 2017年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Pascal-Like Triangles and Fibonacci-Like Sequences
Ryohei Miyadera,Masanori Fukui,Masaru Kitagawa,Shota Suzuki,Yuki Tokuni,Yushi Nakaya
Proceedings of the 20th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2017) 112 - 113 2017年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Ancient Japanese Board Sugoroku Reproduction -Development of Network Play System for Board Sugoroku-
Hisako Hara,Kaori Kishi,Masanori Fukui,Tomoyuki Takami
Proceedings of Nicograph International 2017 81 2017年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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アクティブ・ラーニングを促進する数理的パズル「碁石拾い」を題材としたiPadアプリケーション教材の開発
福井 昌則
コンピュータ&エデュケーション 42 55 - 58 2017年06月
研究論文(学術雑誌)
単著 英語
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Floor Exertainment with Knight Tour Creator
Masanori Fukui,Zhixin Shen,Zheyun Liu,Tomoyuki Takami
Proceedings of Nicograph International 2017 83 2017年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Grundy Numbers of Impartial Three Dimensional Chocolate Bar Games
Ryohei Miyadera,Yushi Nakaya,Masanori Fukui,Shunsuke Nakamura
Proceedings of the 19th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2016) 2016年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Ancient Japanese Big Chess Reproduction: Development of Network Play System for Maka Dai Shogi
Zhixin Shen,Masanori Fukui,Hisako Hara,Yasuyuki Nakane,Tomoyuki Takami
Proceedings of NicoGraph International 2016 155 - 155 2016年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Impartial Chocolate Bar Games with a Pass
Ryohei Miyadera,Maakito Inoue,Masanori Fukui
Electric Proceedings of Integers 16 G5 2016年02月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Find kirigami!: An augmented papercutting play activity realized with tablet terminals
Wataru Ogasa,Yuji Sasaki,Masanori Fukui,Haruhiro Katayose
Proceedings of the 13th International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology 2016年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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High School Mathematics Research Project -Creative Mathematics Education Using Games-
Shunsuke Nakamura,Masanori Fukui,Ryohei Miyadera
The Journal of Game Amusement Society 4 ( 1 ) 21 - 23 2015年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語