論文 - 福井 昌則
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Teachers’ Perceptions of Freedom in Inquiry-based Learning: Process-specific Influences and the Relevance of Years of Experience
Masanori Fukui,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng,Yoon Fah Lay,Subuh Anggoro,Wanda Nugroho Yanuarto,Ranjendra Kumar
The International Conference on Technology Enabled Economic Changes (InTech) 2024 [Scopus-indexed] 2024年12月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Relationship between misère nim and two-player goishi hiroi
Tomoaki Abuku,Masanori Fukui,Shin-ichi Katayama,Koki Suetsugu
JCDCG^3 2024 2024年09月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Structural Understanding of the Relationship between Various Consciousness of Programming and Creative Attitudes as Part of Knowledge Management Process
Masanori Fukui,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng,Yoon Fah Lay,Subuh Anggoro
9th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2024) [for Scopus-indexed book chapter] 2024年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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A Study on the Analysis of Gender Differences in the Potential Happiness Perceived by Students in Digital Games
Masanori Fukui,Yudai Sano,Masakatsu Kuroda,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng,Peter Chew,Rajendra Kumar
9th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2024) [Scopus-indexed] 2024年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Bridging the Gaps of 'Science/Social Science Education-Technology' with Value-based Framework Development: Exemplary Transdisciplinary Studies Related to STREAM
Khar Thoe Ng,Suma Parahakaran,Kamolrat Intarata,Xing Zhi Guan,Yoon Fah Lay,Jing Hang Ng,Eng Tek Ong,Yu Yan Ng,Endah Retnowati,Masanori Fukui,Subuh Anggoro,Rajendra Kumar
9th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2024) [for Scopus-indexed book chapter] 2024年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Exploratory Study on Differences in Digital Game Genre Preferences Focusing on Differences in Usual Duration of Game Playing
Masanori Fukui,Kazuki Okuno,Yudai Sano,Masakatsu Kuroda,Hiroaki Ohdachi,Chew Cheng Meng
2024 IEEE 12th International Conference on Serious Games and Applications for Health (SeGAH'24) [Scopus-indexed] 2024年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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学校教員の探究学習に対する意識と指導観との関連性についての探索的検討 —探究学習の教員研修プログラムの充実化に向けて—
佐野 雄大,奥野 香規,黒田 昌克,前田 まどか,雨宮 久仁,福井 昌則
教育情報研究 40 ( 1 ) 2024年08月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Exploratory Study of the Influence of Flow State in Games on Computational Thinking to Promote Fundamental Decision-Making about Happiness
Masanori Fukui,Yudai Sano,Li Xiang,Eng Tek Ong,Wanda Nugroho Yanuarto,Subuh Anggoro,Khar Thoe Ng
2024 IEEE 12th International Conference on Serious Games and Applications for Health (SeGAH'24) [Scopus-indexed] 2024年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Differential Impact of Positive and Negative Image of Video Games on Computational Thinking
Masanori Fukui,Yudai Sano,Kazuki Okuno,Masakatsu Kuroda,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng,Peter Chew
The 2024 DiGRA International Conference (DiGRA2024) 2024年07月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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An Exploratory Study of the Impact of Concerns about Artificial Intelligence on Computational Thinking
Masanori Fukui,Yudai Sano,Li Xiang,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng,Subuh Anggoro,Rajendra Kumar,Ashish Khanna
5th International Conference on Data Analytics & Management (ICDAM-2024) [Scopus-indexed] 2024年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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An Exploratory Study of the Relationship between Fixed/Growth Mindset and Computational Thinking among University Students
Masanori Fukui,Li Xiang,Yudai Sano,Wanda Nugroho Yanuarto,Subuh Anggoro,Peter Chew,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng
The 8th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2024 (CTE-STEM 2024) [Scopus-indexed] 2024年05月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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教員の自己効力感と探究的な学習に対する意識との関連性
福井 昌則,黒田 昌克,前田 まどか,雨宮 久仁
日本教育工学会論文誌 47-Suppl. 65 - 68 2024年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Proposal for Developing a Learning Material Focusing on Modified Problem-posing Using a Probability Game to Promote Understanding of the Problem Structure in Basic Engineering Mathematics
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Peter Chew,Yuji Sasaki
International Journal of Applied Physics and Mathematics 15 ( 1 ) 35 - 44 2024年03月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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An Exploratory Study of the Relationship Between Students’ Positive Attitudes Toward Artificial Intelligence and Computational Thinking Needed in the 6G Communications Era
Masanori Fukui,Khar Thoe Ng,Xing Zhi Guan,Eng Tek Ong,Kamolrat Intaratat,Subuh Anggoro
7th International Conference on Innovative Computing and Communication (ICICC 2024) [Scopus-indexed] 2024年02月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Relationship between the Motives for Gaming and Subjective Well-being of University Students by Duration of Game Playing
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Hiroaki Ohdachi,Yuji Sasaki
2023 IEEE 11th International Conference on Serious Games and Applications for Health (SeGAH'23) [Scopus-indexed] 2023年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Fostering Basic AI Literary through AI Developing Experience in a Japanese Elementary School
Tetsuya Bando,Tomoya Oka,Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Aya Motozawa,Masakatsu Kuroda,Nobuhiko Fujihara
Proceedings of 11th DATTArc-ICTE-TENZ-ITEEA 2022 in press 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Japanese School Teachers’ Attitudes and Awareness Toward Inquiry-based Learning Activities and Their Relationship with ICT Skills
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Kuni Amemiya,Madoka Maeda,Khar Thoe Ng,Subuh Anggoro,Eng Tek Ong
2nd International Conference on Social Science (ICONESS) 2023 (Indonesia) 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Proposal for Developing a Learning Material Focusing on Modified Problem-posing Using a Probability Game to Promote Understanding of the Problem Structure in Basic Engineering Mathematics
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Peter Chew,Yuji Sasaki
The 12th International Conference on Engineering Mathematics and Physics [Scopus-indexed] 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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A Study on the Relationship between Japanese School Teacher’s Attitudes Toward Inquiry-based Learning And their Creativity
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Kuni Amemiya,Madoka Maeda,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng
8th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2023), Track 1 : Trends in Science and Technology [Scopus-indexed] 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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An Examination of Gender Differences in Happiness Perceived by Japanese University Students in Games
Kazuki Okuno,Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Hiroaki Ohdachi,Yuji Sasaki
The 2023 DiGRA International Conference (DiGRA2023), Seville, Spain 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Relationship between Motives for Gaming and Dependence on Gacha Charges among University Students
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Hiroaki Ohdachi
The 2023 DiGRA International Conference (DiGRA2023), Seville, Spain 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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An Exploratory Study on the Relationship between Computational Thinking and Motives for Gaming among University Students in Japan
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Yuji Sasaki,Tsukasa Hirashima
The 7th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2023 (CTE-STEM 2023) 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Understanding the Problem Structure Using Modified Problem-Posing in Mathematics Classrooms
Masanori Fukui,Yuji Sasaki
Electric Proceedings of The 27th Asian Technology Conference in Mathematics (ATCM 2022) [Scopus-indexed] 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Factors that Promote and Hinder AI Use in Japanese Classrooms
Aya Motozawa,Tetsuya Bando,Masanori Fukui
Proceedings of 11th DATTArc-ICTE-TENZ-ITEEA 2022 in press 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Proposal of a Small-c Creativity Cultivation Method with Modified Problem-Posing for Use in Computer Studies Education
Masanori Fukui,Yuji Sasaki
Proceedings of 11th DATTArc-ICTE-TENZ-ITEEA 2022 in press 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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For Teacher Training to Foster AI Literacy among Japanese Teacher
Aya Motozawa,Tetsuya Bando,Masanori Fukui
TENZ Conference 2023, Technology Education New Zealand 5 - 17 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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大学生のデジタルゲームジャンルの選好性と創造性の関連性についての探索的検討
福井 昌則,黒田 昌克,野村 新平,山下 義史,森山 潤
デジタルゲーム学研究 15 ( 2 ) 11 - 18 2023年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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デジタルゲームが有する創造性尺度の開発と信頼性・妥当性の検討
福井 昌則,大立 博昭,黒田 昌克
デジタルゲーム学研究 15 ( 1 ) 23 - 28 2022年12月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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若者のデジタルゲームに対するイメージ尺度の開発と信頼性・妥当性の検討
福井 昌則,黒田 昌克,野村 新平,山下 義史,森山 潤
デジタルゲーム学研究 15 ( 1 ) 1 - 11 2022年12月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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ネットワークを利用した双方向性のあるコンテンツのプログラミングの実践を支援するブロック型HTML+JavaScript作成環境システムの開発
福井 昌則,萩倉 丈,佐々木 雄司,末吉 克行,森山 潤
日本産業技術教育学会論文誌 64 ( 3 ) 191 - 203 2022年11月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Pythonプログラミング用学習サイトのシステム設計・開発
松本 貴裕, 福井 昌則, 高見 友幸
国際ICT利用研究学会論文誌 5 ( 1 ) 34 - 41 2022年09月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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An Exploratory Study of the Relationship between Computational Thinking and Creative Attitudes among University Students
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Tsukasa Hirashima
The 6th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2022 (CTE-STEM 2022) 2022年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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徳島大学における2020年度前期のオンライン授業に対する学生の取り組み方とその満足度
金西 計英,福井 昌則,高橋 暁子
高等教育研究ジャーナル 19 28 - 35 2022年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Learning Effectiveness for Computational Thinking in a Simple Classification Task Using a Yes/No Chart Learning System Compared to a Visual Programming Learning System
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Jo Hagikura,Yusuke Hayashi,Tsukasa Hirashima
Information and Technology in Education and Learning 1 ( 1 ) Reg-p003 2022年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Integrated Cellular and Ad Hoc Relay System – A Performance Analysis
Rajendra Kumar,Aman Anand,Masanori Fukui
7th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2022) in press 2022年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Case Examplers in Digitally Transformed Mathematics with Suggested Research
Masanori Fukui,Mahandran al Govindaraj,Ryohei Miyadera,Khar Thoe Ng,Wahid Yunianto,Jing Hang Ng,Peter Chew,Endah Retnowati,Poh Lean Choo
7th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2022) [Scopus-indexed] 2022年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Developing Programming Education Using Mathematical Puzzles and Games to Enhance Students’ Creative Attitudes
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Masakatsu Kuroda,Jun Moriyama
7th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2022) [Scopus-indexed] 2022年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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A Study on the Relationship between Motivation for Gaming and Creativity in Students who Major in Video Games Development or Design
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Jo Hagikura,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
Proceedings of The 14th Digital Games Research Association Conference (DiGRA2022) :Track of Accepted for DiGRA 2020 Tampere 2022年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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小中学生向け統計学習のためのポータルサイト「キッズすたっと」
佐々木 雄司,萩倉 丈,福井 昌則
コンピュータ&エデュケーション 51 101 - 102 2021年12月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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デジタルゲーム開発を専門とする学生の「創造性」と「ゲームの利用と満足」の関連性についての検討
福井 昌則,佐々木 雄司,森山 潤,平嶋 宗
デジタルゲーム学研究 14 ( 1 ) 1 - 7 2021年05月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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高校生のゲームプレイ時間とプログラミングに対する態度およびコンピュータの重要度との関連性
福井 昌則,山下 義史,森山 潤,平嶋 宗
デジタルゲーム学研究 14 ( 1 ) 9 - 18 2021年05月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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問題づくりを導入したWythoffのゲームを題材とする数学研究
宮寺 良平,青山 あいほ,末續 鴻輝,福井 昌則
ゲーム学会論文誌 14 ( 1 ) 19 - 25 2021年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Computational Thinkingを育成する学習支援システムの開発に関する研究
福井 昌則
広島大学大学院工学研究科 博士論文 2021年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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共通教科情報科におけるデータサイエンスに関する学習内容に対する担当教員の意識
下地 勇也,福井 昌則,掛川 淳一,森山 潤
日本情報科教育学会論文誌 13 ( 1 ) 33 - 43 2021年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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A Study on the Relationship between "Video Game Uses and Gratifications" and "Creative Attitudes" among University Students Majoring in Digital Game Development
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Jo Hagikura,Masakatsu Kuroda
Proceedings of the 9th International Japan Game Studies Conference (Replaying Japan 2021) 2021年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Enhancing Thinking Skills through Technology-Enhanced Active Learning Approaches Case Exemplars in Mathematics Education
Mahandran a/l Govindaraj,Ryohei Miyadera,Choo Poh Lean,Ng Khar Thoe,Masanori Fukui,Goh Jia Haur
Proceedings of the 9th International Conference on Science and Mathematics Education (CoSMEd 2021) 2021年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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The Relationship between the Preference of Game Genres, Creative Attitudes, and Creativity in Adolescents
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Shimpei Nomura,Yoshifumi Yamashita,Jun Moriyama
Proceedings of the 9th International Conference on Science and Mathematics Education (CoSMEd 2021) 2021年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Developing a Block Programming Environment to Create Web Game Contents Using HTML and JavaScript
Jo Hagikura,Yuji Sasaki,Masanori Fukui
Proceedings of the 9th International Conference on Science and Mathematics Education (CoSMEd 2021) 2021年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Development of a Block-Based Programming Environment That Enables to Create Web Game Pages About Random Numbers
Jo Hagikura,Yuji Sasaki,Masanori Fukui
Proceedings of IEEE 10th Global Conference on Consumer Electronics (GCCE) - OS-GAM [Scopus-indexed] 2021年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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デジタルゲームのRPA(序報) 〜プログラミング教材としての活用〜
横山 宏,福井 昌則,松本 貴裕,高見 友幸
IIARS学術研究論文誌 4 ( 1 ) 29 - 34 2020年11月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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高校生が数式処理システムを用いて数学研究を行うための方法の提案
宮寺 良平,福井 昌則
数式処理 26 ( 2 ) 3 - 23 2020年10月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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A Study on the Relationship between Motivation for Gaming and Creativity in Students who Major in Video Games Development or Design
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Jo Hagikura,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
Proceedings of the 13th Digital Games Research Association Conference (DiGRA 2020) 2020年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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On a Combination of the Cyclic Nimhoff and Subtraction Games
Tomoaki Abuku,Masanori Fukui,Ko Sakai,Koki Suetsugu
Tsukuba Journal of Mathematics 43 ( 2 ) 241 - 249 2020年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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プログラミングに対する様々な意識と創造性との関連性 ‐創造的態度における男女差の観点から‐
福井 昌則,石川 岳史,黒田 昌克,掛川 淳一,森山 潤
日本情報科教育学会論文誌 12 ( 1 ) 31 - 41 2020年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Development of a Block Programming Environment that Enables the Creation of Web Contents using HTML and JavaScript
Masanori Fukui,Jo Hagikura,Yuji Sasaki,Tsukasa Hirashima,Yoshifumi Yamashita,Masakatsu Kuroda,Jun Moriyama
Proceedings of the International Conference on Technology Education in the Asia-Pacific Region 2021 (ICTE 2021) 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Computational Thinking育成を指向したPlaygroundゲームアプリケーション「Deliver Box」の開発
佐々木 雄司,萩倉 丈,福井 昌則,平嶋 宗
コンピュータ利用教育学会「コンピュータ&エデュケーション」 48 ( null ) 98 - 99 2020年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Development of a Score-Based Virtual Instrument for Beginners, That Combines Composition With Performance
Yuji Sasaki,Taku Yamane,Masanori Fukui
Proceedings of NICOGRAPH International 2020 [Scopus-indexed] 91 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Use Gameplay RPA as Programming Materials
Hiroshi Yokoyama,Masanori Fukui,Takahiro Matsumoto,Yoshitatsu Mori,Tomoyuki Takami
Proceedings of NICOGRAPH International 2020 [Scopus-indexed] 92 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Development of a Visual Programming Environment that Enables Simultaneous Editing to Promote Collaborative Learning
Masanori Fukui,Jo Hagikura,Yuji Sasaki,Jun Moriyama,Yusuke Hayashi,Tsukasa Hirashima
Proceedings of Business Innovation and Engineering Conference (BIEC 2020) 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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The Effect of Prior Programming Experience on the Use of Binary Tree Learning System to Promote Algorithmic Thinking in Computational Thinking
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Jo Hagikura,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
The 5th International Conference on Management, Engineering, Science, Social Science and Humanities (iCon-MESSSH 20) 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Mathematical Games of Dice - A Research Based Calculations Using Computer Algebra Systems
Ryohei Miyadera,Akira Murakami,Nazuki Terakawa,Keito Tanemura,Mao Fujino,Hisayoshi Sakahira,Masanori Fukui
Proceedings of the 5th International Conference on Management, Engineering, Science, Social Science and Humanities (iCon-MESSSH 20) 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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A Variant of Bogus Nim -Experimental Mathematics Approach-
Ryohei Miyadera,Masanori Fukui,Nazuki Terakawa,Keito Tanemura,Akira Murakami,Mariko Kashiwagi,Ryuhei Utsuhara
Proceedings of the 5th International Conference on Management, Engineering, Science, Social Science and Humanities (iCon-MESSSH 20) 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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The Effect of Prior Programming Experience on the Use of Binary Tree Learning System for the Promotion of Computational Thinking
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Jo Hagikura,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
Solid State Technology 63 ( 1s ) 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Development of an Interactive Educational Tool to Experience Machine Learning with Image Classification
Yuji Sasaki,Masanori Fukui,Jo Hagikura,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
Proceedings of IEEE 9th Global Conference on Consumer Electronics (GCCE 2020) [Scopus-indexed] 78 - 80 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Development of Programming Materials Using Gameplay RPA
Hiroshi Yokoyama,Takahiro Matsumoto,Masanori Fukui,Yoshitatsu Mori,Tomoyuki Takami
Proceedings of IEEE 9th Global Conference on Consumer Electronics (GCCE 2020) [Scopus-indexed] 2020年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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アジャイル開発型協働学習を取り入れた小学校プログラミング教育の実践による児童の創造的態度の変容
黒田 昌克,福井 昌則,掛川 淳一,森山 潤
教育情報研究 36 ( 1 ) 49 - 62 2020年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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共通教科情報科の学習指導要領改訂に対する担当教員の意識 -新しい学習内容に対する重要性認識と指導不安感に焦点を当てて-
下地 勇也,福井 昌則,掛川 淳一,森山 潤
教育情報研究 36 ( 1 ) 3 - 12 2020年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Computational Thinkingを育成する組み立て式ベン図・Yes/Noチャート学習システム環境の設計・開発および評価
福井 昌則,佐々木 雄司,萩倉 丈,林 雄介,平嶋 宗
人工知能学会論文誌 35 ( 6 ) 1 - 13 2020年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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高校生の情報に対する心構えと自他に対する信頼感の関連性
野村 新平,山上 通惠,福井 昌則,森山 潤
日本教育工学会論文誌 44 ( Suppl. ) 73 - 76 2020年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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創造的態度における柔軟性とプログラミングに対する様々な意識との関連性 − 高校生を対象とした実証研究 −
福井 昌則,石川 岳史,森山 潤,平嶋 宗
教育情報研究 35 ( 1 ) 25 - 36 2019年12月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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対話型ロボットを利用したプログラミング的思考の「教えることによる学習」
林 雄介,福井 昌則,平嶋 宗
コンピュータ&エデュケーション 46 ( 0 ) 38 - 45 2019年06月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Development of iOS Software n-Queens Problem for Education and Its Application for Promotion of Computational Thinking
Yuji Sasaki,Masanori Fukui,Tsukasa Hirashima
Proceedings of IEEE 8th Global Conference on Consumer Electronics (GCCE2019) 563 - 565 2019年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Proposal of Creativity Evaluation Method Using Well-Structured Problems
Masanori Fukui,Mariko Kashiwagi,Ryohei Miyadera,Jo Hagikura,Yuji Sasaki,Tsukasa Hirashima
Proceedings of International Conference on Computational Creativity 2019 (ICCC 2019) [unpublished] 2019年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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The Relationship between Prior Gaming Experience and Consciousness of Computer Programming or Social Views on Information: An Empirical Study of High School Students in Japan
Masanori Fukui,Takeshi Ishikawa,Jo Hagikura,Yuji Sasaki
Proceedings of the 12th Digital Games Research Association Conference (DiGRA 2019) 2019年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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数学的ゲーム・パズルを題材にプログラミングのモチベーションを高める高校生対象ワークショップ型プログラミング講習の実践と評価
福井 昌則,萩倉 丈,黒田 昌克,森山 潤,平嶋 宗
コンピュータ&エデュケーション 45 ( 0 ) 48 - 54 2018年12月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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探究的な学習を促進するWindowsアプリケーション「組合せゲーム」の開発
福井 昌則,末續 鴻輝,安福 智明,黒田 昌克
コンピュータ&エデュケーション 45 133 - 136 2018年12月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Generalized Pascal-Like Triangles
Ryohei Miyadera,Masaru Kitagawa,Shota Suzuki,Masanori Fukui
Proceedings of the 21th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2018) 37 - 38 2018年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Some Formulas for Max Nim
Ryohei Miyadera,Sohta Kannan,Masanori Fukui
Proceedings of the 21th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2018) 35 - 36 2018年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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コンピュテーショナルシンキングの育成を目的としたiOSアプリケーション「n-クイーン問題 for Education」の開発
福井 昌則,佐々木 雄司,黒田 昌克
コンピュータ&エデュケーション 44 95 - 98 2018年06月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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高校生のプログラミングに対する意識と創造的態度との関連性
福井 昌則,黒田 昌克,森山 潤,平嶋 宗
教育情報研究 34 ( 3 ) 19 - 28 2018年06月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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ゲーム・パズルを題材に高校生の創造的態度の育成を図るプログラミング教育の試み
福井 昌則,黒田 昌克,森山 潤
日本教育工学会論文誌 42 ( 0 ) 21 - 24 2018年04月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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取る段数を制限した階段状チョコレートゲーム
福井 昌則,中屋 悠資,井上 理哲人
ゲーム学会論文誌 10 ( 1 ) 1 - 11 2018年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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数学的ゲームを活用した高校生による数学研究
宮寺 良平,福井 昌則
ゲーム学会論文誌 10 ( 1 ) 13 - 19 2018年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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A Block Type Programming Environment Enabling Online Peer Assessment for Promoting Collaborative Learning
Masanori Fukui,Jo Hagikura,Tomoya Bansho,Yuji Sasaki,Masakatsu Kuroda,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
Proceedings of the 26th International Conference on Computers in Education [Scopus-indexed] 343 - 345 2018年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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The Relationship between Students’ Creative Attitudes and Consciousness of Computer Programming
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
Proceedings of the International Conference on Creativity and Innovation 2018 58 - 72 2018年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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The Effect of Collaborative Computer Programming Education at Elementary School Level on Promoting Pupils' Creative Attitudes
Masakatsu Kuroda,Masanori Fukui,Jun Moriyama
Proceedings of the International Conference on Creativity and Innovation 2018 219 - 234 2018年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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数列に対する苦手意識の軽減を目的としたアクティブ・ラーニングを促進するiOSアプリケーション「ヨセフス問題」の開発
福井 昌則
コンピュータ&エデュケーション 43 85 - 88 2017年12月
研究論文(学術雑誌)
単著 英語
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順列組合せの単元におけるアクティブ・ラーニングを促進するiOSアプリケーション「ナイトツアー for Education」
福井 昌則,萩倉 丈,番庄 智也
コンピュータ&エデュケーション 43 89 - 92 2017年12月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Two-Dimensional Maya Game and Two-Dimensional Silver Dollar Game
Ryohei Miyadera,Yuusuke Sakamoto,Kazunari Mizuta,Ryoji Takano,Kai Hirokawa,Masanori Fukui
Proceedings of the 20th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2017) 114 - 115 2017年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Complexity of ``Goishi Hiroi''
Masanori Fukui,Koki Suetsugu,Akira Suzuki
Proceedings of the 20th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2017) 133 - 134 2017年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Pascal-Like Triangles and Fibonacci-Like Sequences
Ryohei Miyadera,Masanori Fukui,Masaru Kitagawa,Shota Suzuki,Yuki Tokuni,Yushi Nakaya
Proceedings of the 20th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2017) 112 - 113 2017年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Ancient Japanese Board Sugoroku Reproduction -Development of Network Play System for Board Sugoroku-
Hisako Hara,Kaori Kishi,Masanori Fukui,Tomoyuki Takami
Proceedings of Nicograph International 2017 81 2017年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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アクティブ・ラーニングを促進する数理的パズル「碁石拾い」を題材としたiPadアプリケーション教材の開発
福井 昌則
コンピュータ&エデュケーション 42 55 - 58 2017年06月
研究論文(学術雑誌)
単著 英語
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Floor Exertainment with Knight Tour Creator
Masanori Fukui,Zhixin Shen,Zheyun Liu,Tomoyuki Takami
Proceedings of Nicograph International 2017 83 2017年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Grundy Numbers of Impartial Three Dimensional Chocolate Bar Games
Ryohei Miyadera,Yushi Nakaya,Masanori Fukui,Shunsuke Nakamura
Proceedings of the 19th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games (JCDCG3 2016) 2016年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Ancient Japanese Big Chess Reproduction: Development of Network Play System for Maka Dai Shogi
Zhixin Shen,Masanori Fukui,Hisako Hara,Yasuyuki Nakane,Tomoyuki Takami
Proceedings of NicoGraph International 2016 155 - 155 2016年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Impartial Chocolate Bar Games with a Pass
Ryohei Miyadera,Maakito Inoue,Masanori Fukui
Electric Proceedings of Integers 16 G5 2016年02月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Find kirigami!: An augmented papercutting play activity realized with tablet terminals
Wataru Ogasa,Yuji Sasaki,Masanori Fukui,Haruhiro Katayose
Proceedings of the 13th International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology 2016年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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High School Mathematics Research Project -Creative Mathematics Education Using Games-
Shunsuke Nakamura,Masanori Fukui,Ryohei Miyadera
The Journal of Game Amusement Society 4 ( 1 ) 21 - 23 2015年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語