論文 - 福井 昌則
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Relationship between Motives for Gaming and Dependence on Gacha Charges among University Students
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Hiroaki Ohdachi
The 2023 DiGRA International Conference (DiGRA2023), Seville, Spain 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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An Exploratory Study on the Relationship between Computational Thinking and Motives for Gaming among University Students in Japan
Masanori Fukui,Masakatsu Kuroda,Yuji Sasaki,Tsukasa Hirashima
The 7th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2023 (CTE-STEM 2023) 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Understanding the Problem Structure Using Modified Problem-Posing in Mathematics Classrooms
Masanori Fukui,Yuji Sasaki
Electric Proceedings of The 27th Asian Technology Conference in Mathematics (ATCM 2022) [Scopus-indexed] 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Factors that Promote and Hinder AI Use in Japanese Classrooms
Aya Motozawa,Tetsuya Bando,Masanori Fukui
Proceedings of 11th DATTArc-ICTE-TENZ-ITEEA 2022 in press 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Proposal of a Small-c Creativity Cultivation Method with Modified Problem-Posing for Use in Computer Studies Education
Masanori Fukui,Yuji Sasaki
Proceedings of 11th DATTArc-ICTE-TENZ-ITEEA 2022 in press 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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For Teacher Training to Foster AI Literacy among Japanese Teacher
Aya Motozawa,Tetsuya Bando,Masanori Fukui
TENZ Conference 2023, Technology Education New Zealand 5 - 17 2023年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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大学生のデジタルゲームジャンルの選好性と創造性の関連性についての探索的検討
福井 昌則,黒田 昌克,野村 新平,山下 義史,森山 潤
デジタルゲーム学研究 15 ( 2 ) 11 - 18 2023年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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デジタルゲームが有する創造性尺度の開発と信頼性・妥当性の検討
福井 昌則,大立 博昭,黒田 昌克
デジタルゲーム学研究 15 ( 1 ) 23 - 28 2022年12月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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若者のデジタルゲームに対するイメージ尺度の開発と信頼性・妥当性の検討
福井 昌則,黒田 昌克,野村 新平,山下 義史,森山 潤
デジタルゲーム学研究 15 ( 1 ) 1 - 11 2022年12月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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ネットワークを利用した双方向性のあるコンテンツのプログラミングの実践を支援するブロック型HTML+JavaScript作成環境システムの開発
福井 昌則,萩倉 丈,佐々木 雄司,末吉 克行,森山 潤
日本産業技術教育学会論文誌 64 ( 3 ) 191 - 203 2022年11月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Pythonプログラミング用学習サイトのシステム設計・開発
松本 貴裕, 福井 昌則, 高見 友幸
国際ICT利用研究学会論文誌 5 ( 1 ) 34 - 41 2022年09月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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An Exploratory Study of the Relationship between Computational Thinking and Creative Attitudes among University Students
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Tsukasa Hirashima
The 6th APSCE International Conference on Computational Thinking and STEM Education 2022 (CTE-STEM 2022) 2022年06月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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徳島大学における2020年度前期のオンライン授業に対する学生の取り組み方とその満足度
金西 計英,福井 昌則,高橋 暁子
高等教育研究ジャーナル 19 28 - 35 2022年03月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Learning Effectiveness for Computational Thinking in a Simple Classification Task Using a Yes/No Chart Learning System Compared to a Visual Programming Learning System
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Jo Hagikura,Yusuke Hayashi,Tsukasa Hirashima
Information and Technology in Education and Learning 1 ( 1 ) Reg-p003 2022年
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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Integrated Cellular and Ad Hoc Relay System – A Performance Analysis
Rajendra Kumar,Aman Anand,Masanori Fukui
7th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2022) in press 2022年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Case Examplers in Digitally Transformed Mathematics with Suggested Research
Masanori Fukui,Mahandran al Govindaraj,Ryohei Miyadera,Khar Thoe Ng,Wahid Yunianto,Jing Hang Ng,Peter Chew,Endah Retnowati,Poh Lean Choo
7th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2022) [Scopus-indexed] 2022年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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Developing Programming Education Using Mathematical Puzzles and Games to Enhance Students’ Creative Attitudes
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Masakatsu Kuroda,Jun Moriyama
7th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2022) [Scopus-indexed] 2022年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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A Study on the Relationship between Motivation for Gaming and Creativity in Students who Major in Video Games Development or Design
Masanori Fukui,Yuji Sasaki,Jo Hagikura,Jun Moriyama,Tsukasa Hirashima
Proceedings of The 14th Digital Games Research Association Conference (DiGRA2022) :Track of Accepted for DiGRA 2020 Tampere 2022年
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
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小中学生向け統計学習のためのポータルサイト「キッズすたっと」
佐々木 雄司,萩倉 丈,福井 昌則
コンピュータ&エデュケーション 51 101 - 102 2021年12月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語
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デジタルゲーム開発を専門とする学生の「創造性」と「ゲームの利用と満足」の関連性についての検討
福井 昌則,佐々木 雄司,森山 潤,平嶋 宗
デジタルゲーム学研究 14 ( 1 ) 1 - 7 2021年05月
研究論文(学術雑誌)
共著 英語