出身大学院 【 表示 / 非表示 】
-
2018年04月-2021年03月
広島大学 工学研究科 情報工学専攻 博士課程 修了 日本国
-
2016年04月-2018年03月
兵庫教育大学 学校教育研究科 修士課程 修了 日本国
著書 【 表示 / 非表示 】
-
Book chapter (chapter 12): Knowledge Management and Industry Revolution 4.0 Impacts and Challenges: Structural Understanding of the Relationship between Various Consciousness of Programming and Creative Attitudes as Part of Knowledge Management Process
Masanori Fukui, Eng Tek Ong, Khar Thoe Ng, Yoon Fah Lay, Subuh Anggoro (担当: 共著 )
単行本(学術書) 英語
Scrivener-Wiley, USA 2024年08月
論文 【 表示 / 非表示 】
-
Teachers’ Perceptions of Freedom in Inquiry-based Learning: Process-specific Influences and the Relevance of Years of Experience
Masanori Fukui,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng,Yoon Fah Lay,Subuh Anggoro,Wanda Nugroho Yanuarto,Ranjendra Kumar
The International Conference on Technology Enabled Economic Changes (InTech) 2024 [Scopus-indexed] 2024年12月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
-
Relationship between misère nim and two-player goishi hiroi
Tomoaki Abuku,Masanori Fukui,Shin-ichi Katayama,Koki Suetsugu
JCDCG^3 2024 2024年09月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
-
Structural Understanding of the Relationship between Various Consciousness of Programming and Creative Attitudes as Part of Knowledge Management Process
Masanori Fukui,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng,Yoon Fah Lay,Subuh Anggoro
9th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2024) [for Scopus-indexed book chapter] 2024年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
-
A Study on the Analysis of Gender Differences in the Potential Happiness Perceived by Students in Digital Games
Masanori Fukui,Yudai Sano,Masakatsu Kuroda,Eng Tek Ong,Khar Thoe Ng,Peter Chew,Rajendra Kumar
9th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2024) [Scopus-indexed] 2024年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
-
Bridging the Gaps of 'Science/Social Science Education-Technology' with Value-based Framework Development: Exemplary Transdisciplinary Studies Related to STREAM
Khar Thoe Ng,Suma Parahakaran,Kamolrat Intarata,Xing Zhi Guan,Yoon Fah Lay,Jing Hang Ng,Eng Tek Ong,Yu Yan Ng,Endah Retnowati,Masanori Fukui,Subuh Anggoro,Rajendra Kumar
9th SRD International Conference on Research Innovations (iCRI-2024) [for Scopus-indexed book chapter] 2024年08月
研究論文(国際会議プロシーディングス)
共著 英語
科研費(文科省・学振)獲得実績 【 表示 / 非表示 】
-
機械翻訳を使用した英語リーディングの思考プロセスの解明
基盤研究(C)
2024年04月-2027年03月 -
問題変形作問における質的・量的評価手法の構築と学習支援システムの開発
若手研究(B)
2024年04月-2027年03月 -
問題変形作問における難易度の解明と問題変形作問学習支援システムの開発
国際共同研究加速基金(国際共同研究強化(A))
2023年04月-2026年03月 -
AIリテラシー育成を目指す小学校プログラミング教育実践の開発と研修プログラム構築
基盤研究(C)
2022年04月-2026年03月 -
学校で働く看護師のコンピテンシーモデルに基づく教育プログラムの構築
基盤研究(C)
2022年04月-2025年03月
財団研究費及び全学プロジェクト等研究費 【 表示 / 非表示 】
-
公益財団法人KDDI財団
教員のICTと探究学習に関する国際調査
2024年04月-2027年03月 -
公益財団法人 中山隼雄科学技術文化財団
ゲームがもたらす幸福感と不幸感に関する構造的把握
2022年04月-2024年03月 -
公益財団法人 稲盛財団
学校教育で創造性を高める方法に関する検討:問題変形と問題の構造理解に着目した実証的研究
2022年04月-2024年03月 -
公益財団法人 中山隼雄科学技術文化財団
ゲームがもたらす幸福感と不幸感に関する構造的把握
2022年04月-2024年03月 -
公益財団法人 新技術振興渡辺記念会
学校教員における探究的・創造的活動の推進・阻害要因に関する検討
2021年10月-2023年09月